dijous, 17 de setembre del 2009

El Corte Inglés col·labora amb la Tauromafia


Fa anys vaig anar a comprar-me uns pantalons a "El Corte Inglés". Després d'examinar uns quants jeans vaig trobar uns que m'anaven perfectes. Em vaig dirigir cap a la caixa i l'individu que es trobava allí, en lloc de cobrar-me, em va preguntar hostilment: "D'on els ha tret?". La pregunta em va deixar perplex perquè se suposava que ell havia de saber-lo millor que jo. "Qui li ha atès?", va ser la següent pregunta. Li vaig explicar que m'havia servit jo mateix, però el tipus en lloc de cobrar-me es va anar tirant veus per tota la planta amb les meves jeans al muscle, cridant a diversos empleats. Al primer que va trobar li va ficar una sobirana brega. Jo mirava tota l'escena alucinant perquè el que volia eren els meus pantalons i sortir d'allí com més aviat. Però el tipus va tornar. "A veure", va dir, "els ha tret d'aquella part o d'allí darrere?". M'estava començant a cansar. "I que més dóna?", li vaig dir. "Faça el favor de cobrar-me els pantalons ara mateix i no em faça perdre el temps". Resultava evident que aquell encargadet de la planta jove es pensava que era el cap de la Gestapo.

Ja fa temps que li tinc prou mania al Cort Anglès. Tanta, que cada vegada que puc em passeige per les seves plantes en actitud sospitosa per a mosquejar als guàrdies de seguretat. I per descomptat, no compre res de res. Perquè a part de fatxendes, horteras i cars, "El Corte Inglés" és un aparador per a les marujes més repugnants del planeta. Afortunadament, aquest any, gràcies a la crisi, han guanyat un 47% menys de l'habitual. "Ajo y agua!"

El Corte Inglés es distingeix sobretot per oferir pells d'animals amb grans descomptes, a discriminar i explotar als seus treballadors, a ser més cars que altres superfícies comercials, a atorgar trofeus als "triomfadors" de fires taures i a col·laborar en la venda i distribució d'entrades per a "esdeveniments taurins". És el moment de dir-li a El Corte Inglés que una empresa de prestigi no ha d'embrutar-se les peülles en el llot. És per mi un motiu de profunda satisfacció boicotejar a "El Corte Inglés" i animar a la població a no fer les seves compres en aquests grans magatzems.

copiat lletra per lletra de La Araña Peluda i tradït a SoftCatalà