dimecres, 2 de març del 2011

A la dreta


No sóc un nombre;
no sóc un país;
no sóc un color de pell;
no sóc uns genitals;
no sóc la roba que porte.

Mai seré el teu soldat;
no sóc un internauta;
no sóc una malaltia;
no sóc un saldo deutor en
un computador d'interessos.

No necessite redimir-me.

No sóc una discapacitat;
no sóc un telespectador;
no sóc el teu fan ...
i no, no m'agrades.

Deixa de mentir.

No especulen amb els meus drets.

No sóc una etiqueta, sóc una persona:
diversa en cultura i circumstàncies,
única en identitat,
i igual en dignitat i drets.

Sóc la ciutadania,
sóc l'electorat.

No robes.

Estàs a mercè del meu vot,
de la meva capacitat per desobeir
i fins i tot ignorar el teu estúpid diners.

Etiquetes per classificar;
classifiques per discriminar;
discrimines per agrupar;
agrupes per enfrontar.

No em demanes que assassine a desconeguts.
No em demanes que assassine coneguts.

¡Exigixc respecte ara!

Jaume d'Urgell
Bilbao, 1 de març de 2011